Απεργίες αποφασίζουν οι καθηγητές

Για απεργία την άλλη εβδομάδα με κλιμάκωση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια ψηφίζουν χιλιάδες καθηγητές στις συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Τη Δευτέρα οι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης της ΟΛΜΕ.

 

 

Θρυαλλίδα εξελίξεων το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο», που υψώνει νέους φραγμούς στη μόρφωση:

Οι μνημονιακές πολιτικές συρρίκνωσης και υποβάθμισης της Εκπαίδευσης έχουν δημιουργήσει κλίμα αναβρασμού, με την έναρξη της νέας εκπαιδευτικής περιόδου. Οργή και αγωνιστική διάθεση ήταν τα κυρίαρχα στοιχεία στις γενικές συνελεύσεις των καθηγητών, που συνεχίζονται και σήμερα, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα το κλίμα αναμένεται να επιβαρυνθεί περαιτέρω καθώς εισάγεται για συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το «νέο Λύκειο», που απομακρύνει τους μαθητές από το σχολείο.

 

 

Συλλαλητήριο στο Σύνταγμα την ερχόμενη Τρίτη, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, που φέρνει αλλαγές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διοργανώνει η ΟΛΜΕ. Με κεντρικό σύνθημα όχι στην διαθεσιμότητα , όχι στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο για το Λύκειο, διοργανώνεται το απόγευμα συγκέντρωση διαμαρτυρίας  στο Σύνταγμα , με μουσικά και θεατρικά δρώμενα. 

 

Διαβάστε επίσης:

Χρειάστηκαν 32 χρόνια για ένα Copy Paste!!!

Η ανακοίνωση του Τμ. Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ: «Το εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο δημιουργεί ένα ακόμα πιο δύσκολο και ανταγωνιστικό σχολείο» 

 

***

 

Ωρολογιακή βόμβα στα πανεπιστήμια: αποδιοργάνωση διά της διαθεσιμότητας 1.765

Ναρκοθετημένο είναι το πεδίο και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λόγω της «διαθεσιμότητας» χιλιάδων διοικητικών υπαλλήλων, με απεργιακές κινητοποιήσεις:

Με δύο 48ωρες απεργίες (10 – 11 και 12 – 13 Σεπτεμβρίου) και μια πενθήμερη από τις 16 έως τις 20/9 απαντούν οι διοικητικοί υπάλληλοι ΑΕΙ και ΤΕΙ στην επικείμενη διαθεσιμότητα 1.765 συναδέλφων τους.

 

****

 

Οι αποφάσεις των ΓΣ των ΕΛΜΕ για την απεργία διαρκείας

36 από τις 40  ΕΛΜΕ ψήφισαν την πρόταση για επαναλαμβανόμενες πενθήμερες απεργίες,3 τοπικές ενώσεις  καθηγητών τάχθηκαν υπέρ των 48ωρων απεργιών και  1 ψήφισε λευκό. Την Δευτέρα αναμένονται οι οριστικές  αποφάσεις στην συνεδρίαση των Προέδρων των τοπικών Ενώσεων. 
 
 
****
 
 

 

Τάσος Κουράκης: «Σπρώχνουν το 70% των μαθητών προς μια φτηνή κατάρτιση» 

 
  
 
Για το νομοσχέδιο για το «νέο λύκειο», την υποβάθμιση της παιδείας και το διαχωρισμός των μαθητών, μιλά στο Κόκκινο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης. 
 
 
 
 
****
 
 

Ανισότητα και οπισθοδρόμηση

Σε κείμενο κριτικής του σχεδίου νόμου για το Λύκειο (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) και την κατάρτιση (ΣΕΚ-ΙΕΚ) από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις αναφέρονται τα εξής:
 
Με υλικά κατεδάφισης από παλιότερα, αποτυχημένα μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα, επιχρωματισμένα με στοιχεία πρόσφατων εκπαιδευτικών αλλαγών, επιχειρεί η ηγεσία του Υπ. Παιδείας να οικοδομήσει το λεγόμενο «Νέο Σχολείο», με σημείο εστίασης τη βαθμίδα του Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε αυτό το σημείο καθόλου δεν πρωτοτυπούν οι εισηγητές των αλλαγών, δεδομένου ότι όλες οι σχετικές παρεμβάσεις των τελευταίων δεκαετιών επικέντρωναν στα ίδια ακριβώς σημεία.
 
Είναι σταθερή πεποίθησή μας ότι μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με στόχους και προοπτική πρέπει να αφορά όλα τα επίπεδα, ιδίως την προσχολική και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και οπωσδήποτε την αρχική (προπανεπιστημιακή) εκπαίδευση και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να την πραγματώσουν. Μια τέτοια ριζική και συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προτείνουμε και διεκδικούμε, που θα στηρίζεται στα σύγχρονα δεδομένα των επιστημών της αγωγής και τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
Μια άλλη θλιβερή διαπίστωση είναι ότι προγραμματίζεται η διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου ενώ ήδη έχει ξεκινήσει το νέο σχολικό έτος -από την 1η Σεπτεμβρίου- και ελάχιστες μόλις ημέρες μας χωρίζουν από την έναρξη των μαθημάτων. Η προχειρότητα και η ανεπάρκεια σε όλο τους το μεγαλείο, καθώς τα θέματα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο υποτίθεται ότι απασχολούν το Υπ. Παιδείας τουλάχιστον την τελευταία πενταετία. Και μόνη αυτή η διαπίστωση είναι αρκετή για να δημιουργήσει εύλογες επιφυλάξεις κατά πόσο είναι δυνατό να εφαρμοστούν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις σε τόσο ασφυκτικά χρονικά πλαίσια.
 
Η ηγεσία του υπ. Παιδείας δεν παραλείπει να διαβεβαιώσει ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις έχουν ήδη ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό του υπ. Παιδείας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς πριν από την ψήφισή του. Αυτή η διαβεβαίωση όμως γεννά άλλα σοβαρά ερωτήματα: Τι νόημα είχε, σε αυτή την περίπτωση, η «διαβούλευση» που προηγήθηκε, αφού οι αποφάσεις είχαν ήδη ληφθεί; Και εν πάση περιπτώσει, είχαν ληφθεί υπόψη και οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής, το συνεχές «κόψε-ράψε» που κράτησε ως την τελευταία στιγμή και οδήγησε στην περαιτέρω καθυστέρηση της κατάθεσής του στη Βουλή;
 
Από μια άποψη, ίσως οι βαθμίδες που διέφυγαν τον μεταρρυθμιστικό οίστρο του Υπ. Παιδείας να είναι και οι πιο ευνοημένες, αν κρίνουμε από το περιεχόμενο και την κατεύθυνση των προτεινόμενων αλλαγών στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση.
 
 
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.

http://left.gr/news/apergies-apofasizoyn-oi-kathigites

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s